Viața Liberă
Leaderboard DevBrains

Breaking

Particularii, obligaţi să-şi facă pensii: 232 de lei - cota minimă pe lună

 

Persoanele care au împlinit 18 ani şi au o afacere proprie sau o profesie liberală au obligaţia să plătească contribuţia pentru completarea stagiului de cotizare la fondul de pensii, proporţional cu venitul lunar. "În această categorie intră persoanele fizice autorizate, administratorii (sau managerii) unor firme particulare care au încheiat contract de muncă şi cei care au mici afaceri de familie. Tot aici intră avocaţii, personalul clerical, dar şi cel asimilat din cadrul cultelor recunoscute prin lege şi neintegrate sistemului public de pensii. Contractul de asigurare se încheie între persoana interesată şi casa de pensii şi el devine valabil din momentul încheierii", ne-a spus Ana Denis Aramă, director al Casei Judeţene de Pensii Galaţi.
Cotizaţia minimă
Cota pentru completarea stagiului de cotizare la fondul de pensionare este de 31,3 la sută din venitul obţinut. "Suma nu trebuie să fie mai mică de 232 lei pe lună, deoarece venitul minim asigurat este în valoare de 741 lei pe lună", a precizat interlocutoarea.

Dacă pe parcursul derulării contractului sunt întreruperi de activitate şi asiguratul face această dovadă, la cererea lui sau la iniţiativa casei de pensii aparţinătoare, poate fi sistată plata contribuţiei pentru completarea stagiului de cotizare la pensie.
Neplata contribuţiei la sistemul public de pensii influenţează negativ stagiul de cotizare pentru fondul de pensii.
Aceste obligaţii se plătesc la CJP Galaţi, la ghişeul Evidenţă asiguraţi, de la etajul III.  Programul cu publicul este zilnic, între orele 8,00-16.00.
Evaluează articolul
Fii primul care votează
MS

Articole înrudite

0 comentarii

Lasă un comentariu

Utilizatorul este singurul responsabil de conținutul mesajelor pe care le postează și își asumă toate consecințele.

ATENȚIE: Comentariile nu se publică automat, vor fi moderate. Mesajele care conțin cuvinte obscene, anunțuri publicitare, atacuri la persoană, jigniri, amenințări și cele vulgare, xenofobe sau rasiste sunt interzise de legislația în vigoare.

Prin comentariul meu sunt implicit de acord cu politica de confidențialitate conform regulamentului GDPR și cu Termenii și condițiile de utilizare ale site-ului.